27 Apr 2016

Landing page – prima impresie contează!

de Mara Făuritor de Content pe 27 aprilie 2016

Transformarea vizitatorilor în lead-uri este primul pas spre construirea unei relații de lungă durată dintre compania ta și un potențial client. Aici un landing page bine plasat joacă un rol crucial!

Landing page-ul este o pagină de pe site construită pentru a converti vizitatorii în lead-uri. Landing page-ul este diferit de celelalte pagini ale site-ului tău pentru că îndeplinește următoarele criterii:

  • Este un formular care ”recoltează” informațiile utilizatorilor în schimbul unei oferte
  • Singurul scop al unui landing page este de a transforma vizitatorii în lead-uri

Cum poți construi un landing page eficient?

Arma secretă: un headline care atrage

Trebuie să creezi un headline care va capta atenția utilizatorilor tăi și care îi va motiva să citească mai departe. Headline-ul este primul lucru pe care îl vede un vizitator pe pagina ta și nu vrei să fie și ultimul.

Explică eficient beneficiul ofertei tale

Transmite eficient și concis de ce oferta ta este importantă și relevantă. Ai auzit de Blink Test? Pe scurt, testul se bazează pe o regulă foarte simplă: ai efectiv 3-5 secunde, intervalul dintre clipit al ochiului, pentru a atrage atenția utilizatorului – nu irosi aceste secunde prețioase.

Formatarea contează

Oamenii au o atenție limitată. Atunci când un potențial client îți vizitează pagina, permite-i să înțeleagă oferta repede prin scoaterea în evidență a beneficiilor acesteia. Ține minte: adresează-te problemei lor și cum oferta ta îi poate ajuta.

Construiește formularul

Atunci când creezi un formular pentru landing page, fii atent la câte câmpuri de completat incluzi. Numărul lor trebuie să se coreleze cu etapa călătoriei în care se află utilizatorul. Pentru o ofertă de bază, nu trebuie să ceri decât informații de bază: nume, adresă de email.

Elimină navigarea către site

Atunci când construiești un landing page, nu vrei ca vizitatorul să aibă opțiunea de a o părăsi pentru a naviga mai departe. Dacă elimini această opțiune, atunci utilizatorul se va concentra exclusiv pe conținutul din fața ochilor și nu va fi ademenit de alte link-uri de pe site.

Conținut vizual

Cui nu îi place o imagine bine plasată? Asigură-te că imaginile de pe landing page sunt relevante și atractive pentru a menține atenția utilizatorului. Utilizatorii sunt mai dispuși să stea pe pagina ta dacă aceasta are un conținut vizual captivant.

Testimoniale

Cu toții căutăm o recenzie a unui produs înainte de a-l achiziționa. De aceea, este foarte important să oferi părerea a cel puțin unui client pe landing page. Utilizatorii vor fi mai predispuși să aibă încredere într-o figură umană.

Instrucțiuni clare

Deși un formular gol cere a fi completat, asigură-te că acest lucru reiese și din conținut. Astfel elimini orice șansă ca un utilizator neatent să nu urmeze pașii pe care îi dorești.

Și pe ultima sută de metri: verifică corectitudinea textului și asigură-te că acesta este clar, concis și eficient. Nimeni nu va sta vreodată să citească romane întregi în câteva secunde!